Kasvatus- ja ohjausalan at – Perhepäivähoitaja, 150 osp

Tyttö ja poika -taapero leikkivät lattialla yhdessä palikoilla, iso pehmolelu nalle välissään

Perhepäivähoitaja toteuttaa monipuolista, lapsen tarpeista lähtevää varhaiskasvatusta ja toimii vastuullisena kasvattajana. Hän suunnittelee ja toteuttaa tavoitteellista varhaiskasvatusta yhteistyössä perheiden ja muun yhteistyöverkoston kanssa. Tutkinnon suorittanut osaa toimia erilaisissa kasvatus-, opetus- ja ohjausalan toimintaympäristöissä. Hän toimii kasvattajana ja ohjaajana työyhteisössään ja edistää yhteisöllisyyttä ja ammatillista vuorovaikutusta. Hän osaa toimia moniammatillisessa yhteistyössä. Hän noudattaa työssään eettisiä periaatteita […]

Kasvatus- ja ohjausalan at – Kasvatuksen osaamisala, 150 osp

Kolme lasta seisovat rivissä selin kameraan ja pitävät toisiaan käsistä kiinni. Keskimmäinen lapsi on taapero, oikealla oleva hieman vanhempi ja vasemmalla oleva on esiteini

Kasvatuksen osaamisala soveltuu parhaiten niille, joilla on jo jokin suoritettu tutkinto ja jotka työnsä takia haluavat lisää osaamista nimenomaan lasten parissa työskentelystä. Kasvatuksen osaamisalan suorittaja kykenee toimimaan uusimpien kasvatus- ja ohjausalan tavoitteiden ja säädösten mukaisesti erityisesti varhaiskasvatuksessa. Hän osaa hyödyntää monipuolisesti erilaisia työmenetelmiä ja kykenee toimimaan vaativissakin ympäristöissä moniammatillisessa yhteistyössä. Tutkinnon suorittanut osaa toimia erilaisissa […]

Kasvatus- ja ohjausalan at – Koulunkäynninohjaaja, 150 osp

Valkopaitainen koulunkäynninohjaaja neuvoo raitapaitaista opiskelijaa laskutehtävien kanssa. Pöydälle on levitettynä monenvärisiä kyniä ja post-it-lappuja.

Koulunkäynnin ja aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjaaja osallistuu eri-ikäisten ihmisten kasvatuksen ja toimintakyvyn tukemiseen ja ohjaamiseen. Hän osaa edistää oppimista yhdessä opettajan ja muun opetushenkilöstön kanssa. Aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjauksessa hän kykenee työskentelemään itsenäisesti ja suunnitelmallisesti. Tutkinnon suorittanut osaa toimia erilaisissa kasvatus-, opetus- ja ohjausalan toimintaympäristöissä. Hän toimii kasvattajana ja ohjaajana työyhteisössään ja edistää yhteisöllisyyttä ja […]